Skóciában

245 245
2320
2320 2320

2012. márciusában a Benkő diákjainak egy kis csoportja részt vett a „Mélyföldtől a Felföldig" (Hollandia, Skócia) című tanulmányi kiránduláson a Student Lines szervezésében.

A gyerekek élménnyekkel és fotókkal gazdagon tértek haza – ebből láthatnak és olvashatnak ízelítőt az érdeklődők.
„Március 23-án Skóciába utaztunk 11 fővel és más iskolák diákjaival. Utunk először Németországon keresztül Hollandiába vezetett, ahol Amszterdam volt a célpontunk.
Megnéztük a Van Gogh múzeumot, sétahajóztunk, fagyiztunk, fotózgattunk. Amszterdam nyüzsgő nagyvárosként mutatkozott be nekünk; olyan városként, amelynek lakói barátságosak, és mindig sietnek valahová. Délután felszálltunk a kompra, ami 13 emeleten nyújtott jobbnál jobb szolgáltatásokat. Volt mozi, étterem, élőzene és sok más. Mindenki megtalálhatta a magának tetszőt.
Reggel már elértük a brit partokat, és miután kikötöttünk, rögtön meglátogattuk Bamburgh várát a tengerparton és Lennox Love-ot, a Hamilton hercegek lakhelyét. Este elfoglaltuk a lakókocsinkat, berendezkedtünk, és ágyba dőltünka fáradtságtól.
A negyedik napon Skócia szívébe, Edingburgh-ba utaztunk, ahol a vár megtekintése volt legfőbb célpontunk, majd szabadfoglalkozás következett, amit beszélgetéssel, ajándékvásárlással és főleg Edinburgh megcsodálásával töltöttünk. A város teljesen elragadott a szépségével, sok látnivalójával, gyönyörű épületeivel és kis utcáival.
Másnap Loch Ness dimbes-dombos vidékét látogattuk meg. Sajnos Nessi még nekünk sem mutatkozott meg, de ez nem okozott csalódást, mert a hely látnivalói kárpótoltak minket. Láttuk a skót felföldet, az Urqhuart kastélyt és egy gyönyörű vízesést is.
Visszautazásunk előtt megálltunk ismét Hollandiában, Utrecht-ben, az iskolavárosban, ahol régen sok magyar diák is tanult. Ajándékokat vásároltunk, beülhettünk hangulatos kávézóba vagy teázóba. Este hazafelé vettük az irányt, és vasárnap este már mind a saját ágyunkban aludhattunk.
Örülök, hogy eljuthattam ezekre a csodás helyekre, és főként annak, hogy ezt mással is megoszthattam. Sok élményt szereztünk az utazás alatt, amiket fényképekkel is megörökítettünk és a szívűnkben is őrzünk."
Kiss Viktória 9.A
„Negyedikes koromban, mikor először tanultam és hallottam az Egyesült Királyságról, rögtön beleszerettem. Fő úticélom London volt. Ám ez megváltozott, mikor Skóciában jártam.
Skóciáról nem sokat tudtam, ugyanis addig Anglia jobban érdekelt. Azt gondoltam, hogy a filmekben látott angol vidékhez hasonló lesz Skócia is. Hát tévedtem.
Véleményem szerint Skóciában a Felföld volt a leggyönyörűbb lankás metőivel, legelőivel, hegyeivel és hangulatos vidéki házaival. Érdeklődve nézegettem a mezőn legelésző juhokat, lovakat és a takaros gazdaságokat.
Alkalmunk volt megnézni a Glencoe-szorost, ami szintén csodálatos volt. A hegyek csendben mosolyogtak rajtunk, ahogy a vizes talajjal és átázott cipőnkkel küszködtünk a táj felfedezése közben.
Egy másik emlékezetes kirándulás St. Andrews-ba vezetett. Hangulatos egyetemi város, kis kávézókkal, melyek egyre csak azt hirdették, hogy Kate és William itt találkozott. Homokot is hoztam haza a partról.
Loch Ness-t nagyon vártam. Számos dokumentumfilmben láttam, hogyan kutatják Nessie-t, és mindig kíváncsi voltam rá, már csak a látvány miatt is. Mikor odaértünk, nem hittem a szememnek: ennek a tónak nincs vége! Órákig tudtam volna bámulni a vizet és élvezni a csendet.
Edinburgh teljesen más volt. Nyüzsgő történelmi nagyváros. Régi templomaival, emlékműivel egy kicsit talán Budapestre emlékeztetett. A létező összes ajándékboltot felkerestük, skótkockás ajándékokat és édességet vettünk.
Óriási élmény volt ezeken a tájakon járni! Megfogadtam magamnak, hogy még egyszer legalább visszatérek Skóciába."
Mikolai Brigitta 7.a
„Mint minden utazást, ezt is izgalommal vártam. Egy kicsit félve az ismeretlentől indultam útnak, de a Skóciában töltött napok beváltották a hozzá fűzött reményeket, még jobban is, mint azt korábban képzeltem volna.
Németországon, Hollandián át, tengerre szállva értünk célba. A táj szépsége, azt hiszem, mindannyiunkat lenyűgözött. A zöldellő völgyek, legelésző bárányok, magasba nyúló hegyek, kicsi, de lakályos családi házak különleges hangulatot teremtenek. Ezek e táj egyedi jellegzetességei.
Számos történelmi helyszínt, ódon kastélyt látogattunk meg. A skót történelemről kaptunk ez által egy átfogó képet, melyből jobban megismerhettük az ott élőket. Az emberek udvariasak és segítőkészek voltak.
Összességében egy élménydús, csodálatos utazásnak lehettem részese. Örülök, hogy megismerhettem a skót kultúrát."
Zászlós Mariann 12.A
„Ez a skóciai utazás 2012. március 23. és árpilis 1. között ajándék volt számomra a családomtól.
Az úton sajnos akadtak kellemetlenségek, például a buszunknak hazafelé Hollandiában olajcserére volt szüksége, ámde sok érdekes dolgot láthattunk. Amszterdam "észak Velencéje" méltán megérdemelné a "biciklisek városa" nevet.
Az utunk a kompon Newcastle-ba körübelül 15 óra volt, odafelé a hajónk egyáltalán nem imbolygott, de hazafelé igen; azt hiszem, erősebben fújt a szél, néhányan rosszul is lettek. A szállásaink egy kissé szűkösek voltak, de végül is minden megvolt, amire szükségünk volt. Az első, már skóciai napunkon, még mielött az Edinurgh-i szállásunkra érkeztünk, az úton odafelé megtekinthettük a tengerpartot, egy skót várat és egy kastélyt is.
Különösen a második, Hamilton hercegének lakhelye kínált sok gyönyörű porcelán étkészletet és festményeket, habár nekem a legérdekesebb "műkincs" az a Skóciát ábrázoló térkép volt, amit 1941-ben Rudolf Hess gépén találtak, mikor titokzatos körülmények között Angliába repült.
Számomra az utazás fénypontját egyértelműen a skót felföldeken való kirándulásunk jelentette; azok a tájak Európa legszebb területei közé tartoznak. A völgyek, hegyek, patakok, folyók is olyan szépek voltak, hogy méltán nevezhetjük őket a természet gyémántjainak. Ezeket a vidékeket látva nem is csodálom, hogy olyan történetek születnek itt, mint a Gyűrűk Ura, vagy a Harry Potter; valóban, mintha a valóságos világból átlépnénk egy másikba, ahol szinte megelevenednek a hobbitok, tündék, a mágusok. (Egy kicsit emélkeztettek is a Gyűrűk Ura filmek tájaira, leginkább a Megyére.)
A skót főváros, Edinburgh gyönyörű, középkori stílusa egészen megmaradt, számos szép épület látható, és parkok is vannak ott. A vár egy kicsit emlékeztetett a mi budai várunkra. Ebben a várban található Skóciai Szent Margit kápolnája is, aki azért érdekes számunkra, mert Magyarországon, a mi Szent István királyunk udvarában nevelték, és a skót király feleségeként a kereszténység egyik támogatója volt. Egyébként Edinburgh lakosainak a 13 órát minden nap egy ágyúlövés jelzi a várból.
Azt hiszem, életem egyik fontos eseménye volt ez az utazás, hiszen először utaztam ilyen messzire Magyarországtól, és őszintén remélem, sőt úgy gondolom még jó néhány másik emberrel együtt, akik részt vettek az utazáson, hogy még viszontláthatjuk ezeket a gyönyörű tájakat, és városokat, egyátalán, ezt a gyönyörű országot."