Bemutatkozás
Mottónk:
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére
és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk,
és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
Az alapozó és a fejlesztő szakaszban, az 5-8. évfolyamig következetesen folytatjuk eddigi munkánkat. Ennek érdekében a legfontosabb nevelési célnak az alapvető emberi értékek megalapozását tekintjük. Arra törekszünk, hogy a tudás, a tanulás fontos érték legyen tanulóink számára. Kiemelt célunk az egészséges életmódra nevelés a szabadidő kulturált eltöltésének tanításával, illetve a környezetvédelem és a fenntarthatóságra nevelés. A tagozatunkon is nagyon fontos feladat a közösségbe illeszkedés szabályainak betartása, az egyéni és a közérdek fogalmának tisztázása, alkalmazása annak érdekében, hogy a tanulók önmagukkal és a környezetükkel is harmóniában éljenek. Fontos az önismeret fejlesztése a tanulási szakasz végén bekövetkező pályaválasztás sikeressége érdekében, ezért pályaorientációs foglalkozásokat szervezünk.
A tanórák során alkalmazzuk a KIP és kooperatív tanulásszervezési technikát, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbéli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A KIP módszer alkalmas a heterogén tanulói csoport nevelésére. A csoportfoglalkozások alatt lehetőség nyílik a tanulók együttműködési normákra történő felkészítésére. A tanulók korábbi ismeretei és a modern technológiák alkalmazása mellett az együttműködésre és a csapatmunkára helyezzük a hangsúlyt.
Évfolyamonként két osztályt indítunk. Folytatódik az emelt szintű matematika és angol oktatás. A szeptemberi bemeneti méréseket követően megtörténik a tagozatonkénti csoportbontás. A csoportok évente egyszer átjárhatók. A matematikán és az angol nyelven túl bontásban tanítjuk a digitális kultúrát, illetve hatodik osztálytól a magyart is.
A 7. évfolyamtól lehetőség nyílik második idegen nyelv tanulására. Francia és német nyelv közül lehet választani. A választott nyelvet év közben nem lehet leadni. Értékelése osztályzással történik.
A nyolcadik évfolyam végén az első idegen nyelvből (angol) junior nyelvvizsgára ösztönözzük diákjainkat.
A matematika tagozaton heti egy alkalommal táblajáték óra van, ezzel is fejlesztve a logikus gondolkodást.
A délutáni tanulást segítő foglalkozáson 14:30-16:00-ig a diákok szaktanárok segítségével készítik el a házi feladatokat, illetve készülhetnek a következő napra.
A tanulók állandó osztályteremmel, hetediktől saját szekrénnyel rendelkeznek. Általuk használt szaktantermek: fizika-kémia, biológia, rajz, ének-zene, informatika, tornaterem.
A tanórákon túl több közösség építő foglalkozást is szervezünk. pl. csendesnap, félévenkénti osztálykirándulás.
A felső tagozatos diákjaink nagy része a gimnáziumunkban folytatja tanulmányait. Öröm őket látni, ahogy kiskamaszból sikeresen felnőtté válnak.
Az 5.a osztályfőnökének bemutatkozása
Áldás, békesség!
Ferkóné Pávai Réka vagyok, ének-zene szakos tanár, a leendő 5.a osztályfőnöke.
2000-ben diplomáztam a kolozsvári Zeneakadémián zenetudományi és zenepedagógia szakon. 2003-2005-ig a moldvai csángómagyar oktatási programban tanítottam, ahol a gyerekek hivatalosan csak román oktatásban részesültek. Az ott töltött idő alatt nemcsak a magyar nyelv rejtelmeibe vezettük be a gyerekeket, számtalan szabadidős tevékenységet, elfoglaltságot szerveztünk nekik (kézműves foglalkozás, népdal- és néptáncoktatás, színjátszókör, kirándulás), kicsit részévé váltunk életüknek. Ők is tanítottak, általuk lett igazán erős az Istenbe vettem hitem.
Gyerekeim születése után egy ideig más területen dolgoztam.
2013-ban kerültem a zuglói Széchenyi István Általános Iskolába, ahol 10 évet töltöttem el ének-zenetanárként. A szakmai tevékenységek mellett (szakóra, énekkar, furulya szakkör) osztályfőnöki feladatokat is ellátam és segítettem a Diákönkormányzat munkáját.
Munkám során fontosnak tartom a közösségépítést, tapasztalatszerzést, az élményszerű tanulást. Szeretem a kihívást jelentő, kreativitást igénylő feladatokat. A gyerekekkel szívesen veszek részt iskolán kívüli programokon, délutáni vagy hétvégi szabadidős tevékenységeken. Öröm látni, hogy a másképp tanulás és tapasztalás miként alakítja személyiségüket, formálja gondolkodásukat.
Szeretettel várom az alsó tagozatból feljövő kisdiákokat, hogy elinduljunk a közös úton.
„Legyetek jó fák, és teremjetek jó gyümölcsöt.”
Máté /12:33/
Az 5.m osztályfőnökének bemutatkozása
Kedves Diákok!
Kiss Orsolya vagyok, a leendő 5. m osztály osztályfőnöke.
Felvidékről származom, diplomámat is Komáromban, a Selye János Egyetemen szereztem angol nyelv és történelem tanári szakon. Bár csak egy éve vagyok a pályán, nagyon motivált vagyok, számomra a legfontosabbak a tanulóim. Célom, hogy egy olyan közösséget alakítsunk ki, amelyben egymást szeretjük, támogatjuk és tiszteljük.
,,Ismerjem bár az összes titkokat és minden tudományt,
Legyen akkora hitem, hogy hegyeket mozgassak,
Ha szeretet nincs bennem,
Mit sem érek.“ (1Kor – 13:2)
A következő években rengeteg új ismeretre tesztek szert. Megismeritek a biológia, kémia, fizika világát, de hallotok majd történelmi eseményekről és persze új nyelveket is megtanultok. Mindez fontos, s ezek megszerzésében a legjobb tudsáommal fogok melletetek állni, de ahogy Pál apostol is írja, mindezek mit sem érnek szeretet nélkül. Hiszem, hogy akkor válhatunk jó emberekké, csodás közöséggé, ha az egymás és Isten iránti szeretet vezérel minket.
Várom a szeptemberi kezdést, a közös élményeket és a következő csodás négy évet!
Áldás, békesség!
Más iskolából való átvétel
Új tanulókat csak megüresedett helyre tudunk felvenni. Felvételi igényt egy évben egyszer, a tanév végén, telefonon vagy e-mailen lehet jelezni. Ennek időszaka június 15-25. közé esik.
Időpont egyeztetés után a felvételt egy személyes beszélgetés előzi meg, ahol figyelembe vesszük:
- tanulmányi eredményt,
- magatartás, szorgalom jegyeket,
- a hitélet támogatását.
A tagozatnak (angol vagy matematika) megfelelően egy rövid szintfelmérőt iratunk.
Tanulmányi eredmények
Tanulmányi eredmények a 2020/2021 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,66 | 101 | 10 |
5.m | 4,73 | 87 | 11 |
6.a | 4,54 | 82 | 5 |
6.m | 4,49 | 65 | 4 |
7.a | 4,18 | 76 | 2 |
7.m | 4,28 | 69 | 3 |
8.a | 4,09 | 55 | 0 |
8.m | 4,12 | 49 | 2 |
átlag | 4,39 | 73 | 4,63 |
összesen | – | 584 | 37 |
Tanulmányi eredmények a 2021/2022 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,71 | 90 | 7 |
5.m | 4,59 | 50 | 6 |
6.a | 4,56 | 99 | 6 |
6.m | 4,61 | 73 | 9 |
7.a | 4,23 | 65 | 3 |
7.m | 4,20 | 52 | 3 |
8.a | 3,94 | 72 | 2 |
8.m | 4,06 | 59 | 3 |
átlag | 4,36 | 70 | 4,88 |
összesen | – | 560 | 39 |
Tanulmányi eredmények a 2022/2023 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,60 | 62 | 3 |
5.m | 4,48 | 57 | 3 |
6.a | 4,64 | 73 | 8 |
6.m | 4,58 | 72 | 5 |
7.a | 4,28 | 83 | 4 |
7.m | 4,45 | 60 | 2 |
8.a | 4,25 | 91 | 4 |
8.m | 4,26 | 63 | 2 |
átlag | 4,44 | 70 | 3,88 |
összesen | – | 561 | 31 |
Központi írásbeli eredmények
Központi írásbeli eredmények 2019/2020 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 26,81 | 22,67 | 49,48 |
8.a | 24,69 | 20,38 | 44,36 |
8.m | 32,47 | 30,12 | 62,59 |
Központi írásbeli eredmények 2020/2021 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 24,40 | 22,70 | 47,1 |
8.a | 24,73 | 24,73 | 49,45 |
8.m | 27,90 | 25,60 | 53,50 |
Központi írásbeli eredmények 2021/2022 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (20 tanuló) | 25,55 | 16,74 | 42,29 |
8.m (16 tanuló) | 28,55 | 24,5 | 53,05 |
22 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Központi írásbeli eredmények 2022/2023 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (22 tanuló) | 24,32 | 34,50 | 58,82 |
8.m (16 tanuló) | 29,87 | 36,75 | 64,75 |
20 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Továbbtanulási adatok
Továbbtanulási adatok
2019/2020. tanév | 2020/2021. tanév | 2021/2022. tanév | 2022/23. tanév |
Végzősök száma:
60 fő |
Végzősök száma:
59 fő |
Végzősök száma:
58 fő |
Végzősök száma:
62 fő Gimnázium: 45 fő/23 fő Benkős Technikum: 17 fő |
Felső tagozaton tanító tanárok
tanár | osztály | tanított tantárgy |
Ácsné Csárdi Regina 6.a of. | 5.m 6.a 7.a 7.m 8.m | magyar, történelem |
Bácsik Erika | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.m | földrajz, vizuális kultúra, technika tervezés, természettudomány |
Balog Viktória 7.m of. | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.m | matematika, digitális kultúra |
Benkő Karolin | 7a 8.m | francia nyelv |
Berecz Lilla Mária | 6.a 6.m 7.a | angol nyelv, magyar |
Császári Csilla 6.m of. | 6.m 8.a 8. m | matematika |
Csiszár Boldizsár | 7.a 8.a 8.m | matematika, német nyelv |
Derceni Norbert | 5.a 5.m 7.m 8.a | testnevelés |
Farkasné Nagy Krisztina | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | természettudomány, földrajz, történelem, hon-és népismeret |
Fekete Erzsébet | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | hittan |
Ferkóné Pávai Réka 5.a of. | 5.a 5.m | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Fülöp-Turbucz Lilla | 7.a 7.m | német nyelv |
Fülöpné Szabó Annamária 8. a of. |
5.a 7.m 8.a 8.m | angol nyelv, magyar |
Gergely Eszter | 7.m | angol nyelv |
Géczyné Miklóssy Katalin | 6.a 6.m 7.a7.m 8.a 8.m | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Gombkötőné Lombár Izabella | 6.a 6.m | magyar |
Havas-Kovács Dominika | 8.a | magyar |
Jakab Géza | 5.a 6.a 7.m | matematika, digitális kultúra |
Kiss Orsolya 5.m of. | 5.m 7.a 8.a | angol nyelv, történelem |
Koltai Géza | 7.a 7.m 8.a 8.m | fizika |
Kovács Bálint | 7.a 7.m 8.m | testnevelés, gyógytestnevelés |
Köő Artúr | 6.m | történelem |
Lancsák Zsófia | 5.a 7.m | magyar |
Molnár Gabriella 8.m of. | 6.a 6.m 8.m | dráma és színház, történelem, állampolgári ismeretek, magyar |
Pilaú Ildikó | 5.a 6.a 7.a 8.a | földrajz, természettudomány, vizuális kultúra |
Pintér Dániel | 7.a 7.m 8.a 8.m | biológia |
Ráczné Zeller Dalma | 7.a 7.m 8.a 8.m | kémia |
Rusznák László | 8.a 8.m | digitális kultúra |
Sántáné Bartha Mónika 7.a of. | 5.m 7.a | matematika |
Schaf Viktória | 5.a 5.m 6.a 6.m | angol nyelv |
Simon Mirjam | 5.a 5.m 6.a 6.m | matematika |
Szűcs Margit | 6.a 6.m 7.a 8.a | testnevelés |
Velkei-Kiss Mónika | 5.a 5.m 7.a 7.m 8.a 8.m | matematika, digitális kultúra |
Tanulást segítő foglalkozások 2023/2024
Tanulást segítő foglalkozások 2023/2024.
Tanulást segítő foglalkozások beosztása 14:30-16:00 | |||||
hétfő | kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
5.évf. I/6.
5.m terem |
Géczy Miklóssy Katalin | Bácsik Erika | Rácné Zeller Dalma | Géczy Miklóssy Katalin | Ifi klub/ Zámbó Hajnalka lelkész |
6.évf. I/7.
6.m terem |
Koltai Géza | Pintér Dániel | Koltai Géza | Farkasné N. Krisztina | Ifi klub/ Zámbó Hajnalka lelkész |
Tanórán kívüli foglalkozások, szakkörök, klubok
Klub-szakkör
Szakkör | ||||
név | szakkör neve | tagozat, osztály | óraszám | időpont |
Bácsik Erika | múzeumlátogatók | felső + gimi 7-10. évf. | 2 | szerda 8-9. óra |
Császári Csilla | matek | felső, 6.m | 1 | szerda 6. óra |
Pilaú Ildikó | asztalitenisz | felső + gimi | 2 | péntek 7-9. óra |
Sántáné Bartha Mónika | matematika verseny felkészítő | felső, 7. évf. | 1 | szerda 7. óra |
Géczyné Miklóssy Katalin | énekkar | felső + gimi | 2 | szerda 8., csütötrtök 7. óra |
Velkei-Kiss Mónika | digitális kultúra | felső 5. évf. | 1 | hétfő 8. óra |
Felzárkóztató | ||||
Géczyné Miklóssy Katalin | ének | felső + gimi | 1 | szerda 9. óra |
Koltai Géza | felső 7-8. évf. gimi 9-10. évf. | 2 | szerda 7-8. óra | |
Schaf Viktória | angol | 5. évf. | 1 | péntek 7. óra |
Taneszközlista 2023-2024
Kötelező olvasmányok felső tagozaton