Bemutatkozás
Mottónk:
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére
és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk,
és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
Az alapozó és a fejlesztő szakaszban, az 5-8. évfolyamig következetesen folytatjuk eddigi munkánkat. Ennek érdekében a legfontosabb nevelési célnak az alapvető emberi értékek megalapozását tekintjük. Arra törekszünk, hogy a tudás, a tanulás fontos érték legyen tanulóink számára. Kiemelt célunk az egészséges életmódra nevelés a szabadidő kulturált eltöltésének tanításával, illetve a környezetvédelem és a fenntarthatóságra nevelés. A tagozatunkon is nagyon fontos feladat a közösségbe illeszkedés szabályainak betartása, az egyéni és a közérdek fogalmának tisztázása, alkalmazása annak érdekében, hogy a tanulók önmagukkal és a környezetükkel is harmóniában éljenek. Fontos az önismeret fejlesztése a tanulási szakasz végén bekövetkező pályaválasztás sikeressége érdekében, ezért pályaorientációs foglalkozásokat szervezünk.
A tanórák során alkalmazzuk a KIP és kooperatív tanulásszervezési technikát, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbéli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A KIP módszer alkalmas a heterogén tanulói csoport nevelésére. A csoportfoglalkozások alatt lehetőség nyílik a tanulók együttműködési normákra történő felkészítésére. A tanulók korábbi ismeretei és a modern technológiák alkalmazása mellett az együttműködésre és a csapatmunkára helyezzük a hangsúlyt.
Évfolyamonként két osztályt indítunk. Folytatódik az emelt szintű matematika és angol oktatás. A szeptemberi bemeneti méréseket követően megtörténik a tagozatonkénti csoportbontás. A csoportok évente egyszer átjárhatók. A matematikán és az angol nyelven túl bontásban tanítjuk a digitális kultúrát, illetve hatodik osztálytól a magyart is.
A 7. évfolyamtól lehetőség nyílik második idegen nyelv tanulására. Francia és német nyelv közül lehet választani. A választott nyelvet év közben nem lehet leadni. Értékelése osztályzással történik.
A nyolcadik évfolyam végén az első idegen nyelvből (angol) junior nyelvvizsgára ösztönözzük diákjainkat.
A matematika tagozaton heti egy alkalommal táblajáték óra van, ezzel is fejlesztve a logikus gondolkodást.
A délutáni tanulást segítő foglalkozáson 14:30-16:00-ig a diákok szaktanárok segítségével készítik el a házi feladatokat, illetve készülhetnek a következő napra.
A tanulók állandó osztályteremmel, hetediktől saját szekrénnyel rendelkeznek. Általuk használt szaktantermek: fizika-kémia, biológia, rajz, ének-zene, informatika, tornaterem.
A tanórákon túl több közösség építő foglalkozást is szervezünk. pl. csendesnap, félévenkénti osztálykirándulás.
A felső tagozatos diákjaink nagy része a gimnáziumunkban folytatja tanulmányait. Öröm őket látni, ahogy kiskamaszból sikeresen felnőtté válnak.
Más iskolából való átvétel
Új tanulókat csak megüresedett helyre tudunk felvenni. Felvételi igényt egy évben egyszer, a tanév végén, telefonon vagy e-mailen lehet jelezni. Ennek időszaka június 15-25. közé esik.
Időpont egyeztetés után a felvételt egy személyes beszélgetés előzi meg, ahol figyelembe vesszük:
- tanulmányi eredményt,
- magatartás, szorgalom jegyeket,
- a hitélet támogatását.
A tagozatnak (angol vagy matematika) megfelelően egy rövid szintfelmérőt iratunk.
Tanulmányi eredmények
Tanulmányi eredmények a 2020/2021 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,66 | 101 | 10 |
5.m | 4,73 | 87 | 11 |
6.a | 4,54 | 82 | 5 |
6.m | 4,49 | 65 | 4 |
7.a | 4,18 | 76 | 2 |
7.m | 4,28 | 69 | 3 |
8.a | 4,09 | 55 | 0 |
8.m | 4,12 | 49 | 2 |
átlag | 4,39 | 73 | 4,63 |
összesen | – | 584 | 37 |
Tanulmányi eredmények a 2021/2022 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,71 | 90 | 7 |
5.m | 4,59 | 50 | 6 |
6.a | 4,56 | 99 | 6 |
6.m | 4,61 | 73 | 9 |
7.a | 4,23 | 65 | 3 |
7.m | 4,20 | 52 | 3 |
8.a | 3,94 | 72 | 2 |
8.m | 4,06 | 59 | 3 |
átlag | 4,36 | 70 | 4,88 |
összesen | – | 560 | 39 |
Tanulmányi eredmények a 2022/2023 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,60 | 62 | 3 |
5.m | 4,48 | 57 | 3 |
6.a | 4,64 | 73 | 8 |
6.m | 4,58 | 72 | 5 |
7.a | 4,28 | 83 | 4 |
7.m | 4,45 | 60 | 2 |
8.a | 4,25 | 91 | 4 |
8.m | 4,26 | 63 | 2 |
átlag | 4,44 | 70 | 3,88 |
összesen | – | 561 | 31 |
Tanulmányi eredmények a 2023/2024 tanévben:
osztály | tanulmányi eredmény | tantárgyi dicséretek száma | kitűnő tanulók száma |
5.a | 4,58 | 50 | 2 |
5.m | 4,68 | 101 | 7 |
6.a | 4,52 | 73 | 4 |
6.m | 4,51 | 65 | 3 |
7.a | 4,49 | 95 | 4 |
7.m | 4,22 | 35 | 1 |
8.a | 4,35 | 57 | 5 |
8.m | 4,51 | 56 | 3 |
átlag | 4,48 | 67 | 3,63 |
összesen | – | 532 | 29 |
Központi írásbeli eredmények
Központi írásbeli eredmények 2019/2020 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 26,81 | 22,67 | 49,48 |
8.a | 24,69 | 20,38 | 44,36 |
8.m | 32,47 | 30,12 | 62,59 |
Központi írásbeli eredmények 2020/2021 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 24,40 | 22,70 | 47,1 |
8.a | 24,73 | 24,73 | 49,45 |
8.m | 27,90 | 25,60 | 53,50 |
Központi írásbeli eredmények 2021/2022 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (20 tanuló) | 25,55 | 16,74 | 42,29 |
8.m (16 tanuló) | 28,55 | 24,5 | 53,05 |
22 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Központi írásbeli eredmények 2022/2023 tanévben:
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,01 | 22,66 | 47,1 |
8.a (22 tanuló) | 24,32 | 34,50 | 58,82 |
8.m (16 tanuló) | 29,87 | 36,75 | 64,75 |
20 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül bekerült a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Központi írásbeli eredmények 2023/2024 tanévben: | |||
átlagok | magyar nyelvtan | matematika | összesen |
országos | 30,34 | 23,72 | 54,06 |
8. évf. (33 tanuló) | 31,15 | 26,45 | 57,60 |
23 tanuló a belső felvételi eljárásban, felvételi nélkül került be a gimnáziumba. Ők nem írtak központi írásbelit. |
Továbbtanulási adatok
Továbbtanulási adatok
2020/2021. tanév | 2021/2022. tanév | 2022/23. tanév | 2023/24. tanév |
Végzősök száma:
59 fő |
Végzősök száma:
58 fő |
Végzősök száma:
62 fő Gimnázium: 45 fő/ Technikum: 17 fő |
Végzősök száma:
56 fő Gimnázium:42 fő/ Technikum: 13 Szakiskola: 1 fő |
Felső tagozaton tanító tanárok
tanár | osztály | tanított tantárgy |
Ácsné Csárdi Regina 7.a of. | 6.m 6.a 7.a 8.a 8.m | magyar, történelem, állampolgári ismeretek |
Bácsik Erika | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.m | földrajz, vizuális kultúra, technika tervezés, természettudomány |
Balog Viktória 8.m of. | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | matematika, digitális kultúra |
Berecz Lilla Mária | 7.a 7.m 8.a | angol nyelv, magyar |
Császári Csilla 7.m of. | 6.a 6.m 7.m | matematika |
Csiszár Boldizsár | 7.a7.m 8.a | matematika, német nyelv |
Derceni Norbert | 6.a 6.m 7.a 8.m | testnevelés |
Fekete Erzsébet | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a 7.m 8.a 8.m | hittan |
Ferkóné Pávai Réka 6.a of. | 6.a | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Fülöp-Turbucz Lilla | 7.a 7.m 8.a 8.m | német nyelv |
Fülöpné Szabó Annamária 5.m of. |
5.a 5.m 6.a 8.m | angol nyelv, magyar |
Géczyné Miklóssy Katalin | 5.a 5.m 6.m 7.a7.m 8.a 8.m | ének-zene, egyházi ének, karvezetés |
Gombkötőné Lombár Izabella | 5.a 7.a 7.m | magyar |
Holovics Katalin | 6.m | matematika |
Jakab Géza | 5.m 7.a 7.m 8.m | matematika, digitális kultúra |
Kiss Orsolya 6.m of. | 6.m 7.a 8.a | angol nyelv, történelem |
Koltai Géza | 7.a 7.m 8.a 8.m | fizika |
Kovács Bálint András | 5.m | testnevelés, gyógytestnevelés |
Kovács Fanni | 5.a | történelem |
Köő Artúr | 6.a 7.m | történelem |
Lancsák Zsófia | 8.m | magyar |
Mezei Dóra | 5.m | történelem |
Molnár Gabriella | 6.a 6.m 7.m | dráma és színház, magyar |
Pilaú Ildikó | 5.a 6.a 7.a 8.a | földrajz, természettudomány, vizuális kultúra |
Pintér Dániel | 7.a 7.m 8.a 8.m | biológia |
Ráczné Zeller Dalma 5.a of. | 5.a 7.a 7.m 8.a 8.m | természettudomány, kémia |
Rusznák László | 8.a 8.m | digitális kultúra |
Sántáné Bartha Mónika 8.a of. | 5.m 8.a | matematika |
Schaf Viktória | 5.a 5.m 6.a 6.m | angol nyelv |
Szűcs Margit | 5.a 7.a 7.m 8.a 8.m | testnevelés |
Tóth Noémi Dalma | 8.m | történelem, állampolgári ismeretek |
Velkei-Kiss Mónika | 5.a 5.m 6.a 6.m 7.a | matematika, digitális kultúra |
Tanulást segítő foglalkozások 2024/2025
Tanulást segítő foglalkozások 2024/2025.
Tanulást segítő foglalkozások beosztása 14:30-16:00 | |||||
hétfő | kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
5.évf. I/5.
5.a terem |
Kőszegi Ildikó | Rácné Zeller Dalma | Rácné Zeller Dalma | Kőszegi Ildikó | Ifi klub/ Mári Lőrinc lelkész |
6.évf. I/7.
6.m terem |
Pintér Dániel | Benkő Karolin | Kőszegi Ildikó | Koltai Géza | Ifi klub/ Mári Lőrinc lelkész |
Tanórán kívüli foglalkozások, szakkörök, klubok
Klub-szakkör
Szakkör | ||||
név | szakkőr neve | tagozat, osztály | óraszám | időpont |
Bácsik Erika | múzeumlátogatók | 7-8. évfolyam | 1 | péntek 8. óra |
Császári Csilla | matematika verseny felkészítő | 7.m | 1 | hétfő 6. óra |
Pilaú Ildikó | asztalitenisz | felső és gimn. tagozat | 2 | péntek 7-9. óra |
Sántáné Bartha Mónika | matematika verseny felkészítő | 8. évfolyam | 1 | péntek 7. óra |
Géczyné Miklóssy Katalin | énekkar | felső és gimn. tagozat | 2 | hétfő és kedd 8. óra |
Velkei-Kiss Mónika | robotika | 5-6. évfolyam | 1 | kedd 8. óra |
Pintér Dániel | kertészeti | 5-6. évfolyam | 1 | kedd 8. óra |
Fekete Erzsébet | lelkigondozás | felső tagozat | 1 | kedd 8. óra |
Rácné Zeller Dalma | kémia | 7-8. évfolyam | 1 | péntek 7. óra |
Felzárkóztató foglalkozás | ||||
Koltai Géza | fizika | 7-8. évfolyam | 2 | csütörtök 7-8. óra |
Berecz Lilla | angol | 7-8. évfolyam | 1 | szerda 7-8. óra |
Kötelező olvasmányok felső tagozaton
Kapcsolat
AKTUÁLIS
- Fenntarthatósági Témahét 2025
- Gimnáziumi ballagás 2025
- Jegyzőkönyv – Az Iskolagyümölcs ajánlatok bontásáról
- Iskolánk is csatlakozott a Állatvédelmi kódex aláíróihoz!
- VÉGLEGES FELVÉTELI JEGYZÉK 2025
- BENKŐ-NAP 2025
- BARANGOLÓ TÁBOROK 2025
- Ajánlattételi felhívás iskolagyümölcs- és iskolazöldség beszerzéséhez
- 2025. április havi program
- Tavaszi csokor a Benkő kiskertjéből